Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2012. április 27., péntek

Marci tortája

Kicsi fiam ma 12 éves lett. Ezen apropóból készült életem első mobiltelefon (éríntőképernyős) tortám, mivel Marcinak ez volt a kérése, még a telefon márkáját is megmondta. :)) Na hát elkészült.
Recept:
4 tojás
16 dkg porcukor
16 dkg liszt
12 evőkanál forróvíz
1/2 csomag sütőpor
A tojásokat kettéválasztottam és a sárgáját kikevertem a porcukorral, majd a végén óvatosan belekevertem a vizet. A fehérjét kemény habbá vertem. Végül a krémbe lassan belekevertem a sütőporral elkevert lisztet és a tojáshabot. Sütőpapírral bélelt tepsibe megsütöttem. Mikor kihűlt ketté vágtam és a következő krémmel töltöttem.
0,5 l tejszínhab
2 tábla tejcsoki
A csokit gőz fölött felolvasztottam, majd beleöntöttem a tejszínt és összemelegítettem. Mikor teljesen kihűlt kemény habbá vertem. Betöltöttem a krémmel a piskótát és vékonyan megkentem vele a tetejét és az oldalát is. A tetejére fénykép került az oldalát fondanttal vontam be aminek az receptjét innen lestem. Nekem nem tetszik a fondantos bevonat szerintem lehetett volna szebb is, de lényeg az ünnepeltnek nagyon is tetszik! :)))
Ja a kép 12 éve készült róla! :)))

6 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a nagy fiadat! Nagyon ügyes vagy hogy ilyen szuper tortát eltudnál készíteni!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép tortát csináltál a "kis nagyfiadnak"!Gondoltam, hogy a kép egy régebbi kiadás lehet! :)
    Sok boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  3. Boldog szülinapot a fiadnak:) Ezek a mai gyerekek már jól feladják a leckét, érintőképernyős telefon torta, nem biztos, hogy én meg tudnám csinálni:)

    VálaszTörlés