Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2012. augusztus 8., szerda

Készülök a télre :))

Elkezdtem készülődni a télre! Na nem várom, jobban szeretem a meleg időt, amiből most jutott bőven :))




Ecetes gyöngyhagyma
2, 5 liter víz
6 dl 10%-os ecet
1 evőkanál só
20 dkg cukor
1 mokkáskanál borkén
1 mokkáskanál szalicil

A levet felforralni, és forrón ráönteni a savanyítandó zöldségre. Becsukni, majd ha kihűlt a kamrapolcra berakni.  Nem kell dunsztolni. Felbontás után sem romlik meg, sokáig nyitva maradhat az üveg.  A kéntől friss ropogós marad.
A receptet itt találtam (köszönet érte)

Ecetes erős paprika
Ugyan azzal a lével tettem el, mint a gyöngyhagymát.





Szilvalekvár
Szilva (darálva 3 kg kell)
0,5 kg cukor
2 tasak 3:1 dzsemfix
 A szilvát a dzsemfixszel összekevertem, majd felforraltam állandó kevergetés közben, majd mikor felforrt hozzáadtam a cukrot. Újra forrástól számítva még 5 percig főztem. A végén forrón üvegekbe raktam és 10 percre a lekötött üvegeket felfordítottam.




Csalamádé
1 kg káposzta
1 kg paprika
1 kg zöld paradicsom
0,5 kg vöröshagyma
1 kg uborka
Az összes hozzávalót lereszeltem (na jó anyu reszelte), majd összekevertem 25 dkg cukorral, 8 dkg sóval és 1 teáskanál nátrium benzoáttal ( a keveréshez a legalkalmasabb eszköz a kezünk). Másnapig állni hagytam. Másnap összekevertem 1 evőkanál szemes borssal, 1 teáskanál korianderrel, 1 teáskanál mustármaggal, 4 db babérlevéllel. Üvegekbe raktam lekötöttem és ment a hűvösre.




Káposztával töltött almapaprika
1 fej káposzta
1 kg almapaprika
A káposztát le reszeltem (ezt is anyu) és kilónként 2 evőkanál 10 %-os ecettel és 2 evőkanál sóval összekevertem és 2 órára ment pihenni. A paprikát kimagoztam (ezt tényleg én csináltam és rá is csesztem, mert volt bent erős is és egész nap marta a kezem hiába mosogattam vízzel). 2 óra múlva a káposztával megtöltöttem a paprikát, üvegekbe raktam. Literenként 2 dl 10 %-os ecetet 5 dkg cukrot 2,5 dkg mustármagot, 1 dkg koriandert és 0,5 dkg szemes borsot és 2 evőkanál sót összeforraltam és 5 percig főztem. Forrón a paprikákra mertem, végül lekötöttem.




Hagymás uborka


4 kg uborka
1 kg hagyma
1 marék jódozatlan só
1 cs (20 g) mustármag
7 dl 10%-os ecet
8 dl cukor
10 szem feketebors
1 kk. Nátrium-benzoát


A receptet itt talátam (nem először csináltam) Hálás köszönet érte Mézeskalácsnak :))





Szilva befőtt
2,5 kg szilva
2,5 dl víz
3,5 dl 10 %-os ecet
3/4 kg cukor

A vizet az ecettel és a cukorral felforraltam. A szilvát egy nagy tálba tettem (kelesztő tál ennek van teteje), majd a forró levet ráöntöttem és lefedtem. Másnap leöntöttem a levet és újra felforraltam, Harmad nap a levet leöntöttem az szilvákat üvegekbe raktam a levet felforraltam és forrón a szilvákra mertem és lekötöttem.




Csemege uborka
3 kg uborka amit jó alaposan megmostam, majd üvegekbe raktam. 1,5 l vizet, 2 dl 20 %-os ecetet (vagy 4 dl 10 %-os) 1 mokkáskanál borként, 1 mokkáskanál szódabikarbónát, 1 mokkáskanál szalicilt, 10 dkg cukrot, 1 teáskanál szemes borsot, 1 teáskanál mustármagot összekevertem, majd felforraltam és még forrón az uborkákra öntöttem, másnap le öntöttem a levet ismét felforraltam, de itt már meg kell várni amíg kihűl csak utána mertem az uborkákra, majd harmadnap ugyan így jártam el végül lekötöttem.

Az egész ház még mindig ecet szagban úszik, de nagyon megérte. Már látom ahogy a fiúk eszik :))) De szigorúan csak télen!!! 








5 megjegyzés:

  1. Hogy ezekből én miért nm kapok soha? ... :-D

    VálaszTörlés
  2. Látom rajtad is befőzési láz van! :))) Én az elmúlt két hétben szinte ugyanezeket készítettem. Imádom a gyöngyhagymát, de sehol sem kapok. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a piacon sikerült vennem gyöngyhagymát, hát nem volt egyszerű megpucolni, de megérte! Én most befejeztem az eltevést nincs több helyem ahova tenni tudnám :)))Csak tudjam a fiúkat távol tartani az üvegektől :)))

      Törlés
  3. Szia! Nagyon örülök, hogy itt vagy nálam és remélem jó kis recepteket tudok megosztani nektek! Jó nézelődést :)

    VálaszTörlés