Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2013. január 4., péntek

Kenyér

Kenyeret sütöttem, nagyon sok receptet kipróbáltam már, de eddig ennek volt a legjobb az állaga és az íze is.
Recept:
0,5 kg liszt (fele rétes fele finom)
2 kisebb burgonya
2 tk só
pici cukor
1/2 élesztő
1 bögre langyos víz
kevés olaj (kb 2 evőkanál)
A burgonyát megfőztem és összenyomkodtam. A vízben a cukorral az élesztőt felfuttattam. A liszteket a sóval az olajjal és tört burgonyával egy tálba raktam, majd végül hozzá öntöttem a felfuttatott élesztőt. A robotgépbe raktam a dagasztó szárakat és fél óráig szépen dagasztotta helyettem. Fél óra múlva a tésztát kelesztő tálba raktam és 1 órára meleg helyre raktam. A kelés után cipó alakúra formáltam, éles késsel három helyen bevagdostam és vízzel lekentem. Óvatosan sütőzacskóba raktam, amit 4 helyen megböktem és előmelegített sütőbe kb. 1 óráig sütöttem. Rácson kihűtöttem.


 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a kenyered, guszta! Sokfélét próbáltam már ki én is lehet hogy sort kerítek ennek a kenyérnek is a kipróbálására!

    VálaszTörlés
  2. Hú, de jól néz ki! Ezt én is ki fogom próbálni! Mit gondolsz, ha nem sütőzacskóba teszem, hanem jénaiba, akkor is ilyen szép lesz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mesi! Azt nem tudom, hogy milyen zacskó nélkül, de egy próbát tuti megér! Nagyon finom volt még a fiúk is megdicsérték, ami nagy szó, mert eddig akárhányszor próbálkoztam házi péksüteménnyel mindig azt mondta Marci, hogy inkább boltba vegyem, de ez még neki is ízlett :)))

      Törlés