Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2012. március 27., kedd

Kalács és csiga

Vasárnap pudingos csigát és kalácsot csináltam. Kelt tésztában még eddig nem csalódtam így ez lett a hétvégi édesség.
Pudingos csiga:
50 dkg liszt
10 dkg olvasztott vaj
1 tojás
3 dkg élesztő
1 teás kanál cukor
2,5 dl tej
A tejet meglangyosítottam és beletettem a cukrot majd az élesztőt, hagytam amíg felfut. A lisztet kelesztőtálba szitáltam bele tettem a tojást az olvasztott vajat és az élesztőt, majd még annyi tejet tettem hozzá, hogy jól dagasztható tésztát kapjak. A dagasztás után meleg helyen duplájára kelesztettem. Amíg a tészta kelt addig megfőztem a pudingokat.
3,5 dl tejben tettem 3 evőkanál cukrot és 1 csomag vanília puding. Mikor kész bele kevertem 10 dkg mazsolát és hagytam kihűlni.
A kalácshoz ugyan úgy főztem a pudingot, de itt csokisat csináltam. Mikor a tészta megkelt 1/4 részét lecsíptem és kinyújtottam 3mm vastagra és megkentem a csoki pudinggal  a széleit visszahajtottam és sütőpapírral bélelt formába tettem. Amíg a csigákat csináltam addig hagytam a kalácsot még kelni. A csigákhoz a maradék tésztát kinyújtottam és megkentem a vanília pudinggal, majd szorosan feltekertem. 2 cm szélesen felvágtam és sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöttem. A kalácsot tojássárgájával megkentem, majd a csigák után készre sütöttem.


Mindenkinek nagyon ízlett! Remélem húsvétra vissza tér a lelki erőm és nem csak kelt tészta lesz az édesség. Már nézegetem a receptjeimet úgyhogy lehet bízni! :)))

3 megjegyzés: