Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2012. március 3., szombat

Csoki torta

Tegnap csoki tortát sütöttem. Meglepi volt Petinek.
Recept:
6 tojás
24 dkg porcukor
1 csomag vanília cukor
24 dkg liszt
1 csomag sütőpor
18 evőkanál forróvíz
3 dkg kakaó
A tojásokat ketté választottam és a tojások sárgáját kikevertem a porcukorral és vanília cukorral, mikor kész beleraktam  a forróvizet és még egy kicsit kevertem. Hozzászitáltam a kakaóval és sütőporral elkevert lisztet, majd a tojásfehérjét, amit előzőleg kemény habbá vertem és óvatosan beleforgattam. A torta forma alját kibéleltem sütőpapírral az oldalát kikentem olajjal és lisztet szórtam rá. Beleöntöttem a piskótát és előmelegített sütőben készre sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem. Mikor kész kicsit hagytam a formában hűlni és csak utána vettem ki belőle.
Krém:
2 dl Hullala
10 dkg tejcsoki
A tejcsokit vízgőzben felolvasztottam, majd hozzá adta a tejszínt amivel egy kicsit még melegítettem és hűtőben raktam, míg teljesen ki nem hűlt. Végül robotgéppel jó keményre vertem. A tortát ketté vágtam (lehetett volna három felé vágni :))) és megkentem a tejszínes krémmel, majd egymásra tettem (egy kis krémet hagytam az oldalára).A tetejére 1 tábla fehér csokit olvasztottam és azzal vonta be. A krém az lehetett volna több is:) Nem lett rossz! :))


 Ízlett a családnak, mert már alig van belőle:)) Holnap egy hagyományos süti lesz az egyik kedvencem a Zserbó:))))

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a tortád és igen finom lehetett!Egy szeletkét biztosan megtudnék most enni!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva nagyon köszönöm, Hát ha felém jársz mentek neked egy szeletet :)))

      Törlés