Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2012. március 12., hétfő

Nagy csalódás

A hétvégén akkorát csalódtam egy receptben, hogy komolyan mondom elment a kedvem is egy kis időre a sütéstől! :( Mindent recept szerint csináltam, nem az ízével volt a gond hanem a kinézetével, mikor megláttam a végeredményt majdnem elsírtam magam. Nem tudom mi lehet a gond, de nem adom fel, valamikor majd újra neki állok csak akkor az én elképzelésem szerint.
Íme a recept ami kivágta a biztosítékot:

Cseresznyés süti
Hozzávalók:
300 g leveles tészta
liszt a nyújtáshoz
600 g cseresznye (magozott a levével együtt)
2 evőkanál étkezési keményítő
2 evőkanál porcukor
500 ml habtejszín
2 tasak habfixáló
2 tasak vaníliás cukor
A leveles tésztát belisztezett felületen nyújtsuk ki 20x40 cm-es lappá, majd helyezzük a sütőpapírral kibélelt tepsibe. Villával szurkáljuk meg és süssük 20-25 percig 200 fokra előmelegített sütőben. A cseresznyét csepegtessük le a levéből mérjünk ki 300 ml-nyit. Ebből 50 ml-nyiben keverjük el a keményítőt. A maradék levet melegítsük fel a porcukorral, öntsük hozzá a keményítős keveréket is és főzzük kb 2 percig. Ekkor vegyük le a tűzről és vegyítsük bele a gyümölcsöt. A kihűlt tésztát hosszában szeleteljük ketté. Az egyikre egyenletesen kenjük rá a cseresznyés krémet aztán rakjuk be a hűtőszekrénybe addig, amíg teljesen megszilárdul. Közben verjük fel a habtejszínt, majd keverjük bele a habfixálót, valamint a vaníliás cukrot is. A tejszínhabot kenjük rá a cseresznyés töltelék tetejére, aztán borítsuk rá a másik tésztalapot. Ha kész, óvatosan szeleteljük fel.
Az tuti, hogy nem étkezési keményítővel fogom csinálni, hanem étkezési zselatinnal. Nem tudtam annyi ideig hűteni, hogy a gyümölcs ne folyjon le róla. Szóval nagy csalódás volt ez nekem. :((( 

3 megjegyzés:

  1. Szerintem számomra az furcsa hogy a gyümölcsöt a levével együtt kellett beletenni, soknak tűnik a lé!

    VálaszTörlés
  2. Klaudia sajnálom. Viszont tudok egy jó és egyszerű módszert.
    A cseresznyét (én meggyel szoktam)csepegtesd le. A levét egészítsd ki vízzel 0,4-0,5 dl-re. (Attól függ mennyire szeretnél sűrű mártást.) Adj hozzá cukrot, fahéjat és keverj bele egy zacskó vaníliás pudingport. A keveréket forrald fel és folyamatosan keverve sűrítsd be. Nagyon szép áttetsző mártást kapsz. Keverd bele a gyümölcsöket és hagyd kihűlni. Szerintem ezzel működne. :)))

    VálaszTörlés
  3. Éva: a gyümölcsöt leszűrtem, le is csepegtettem, én arra gondoltam, hogy nem is a lé a sok, hanem az étkezési keményítő kevés :)) Nem adom fel!
    Petra: Köszönöm szépen a remek ötletet kifogom próbálni ha egy kicsit leült bennem ez a sokk :)))

    VálaszTörlés