Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2011. március 17., csütörtök

Zsemle

Ma elmaradt az aerobik, gondoltam elütöm az időt. Hát zsemlét sütöttem. SIKERÜLT!!! Minden jó lett az íz, kinézete, állaga. Bár Peti azt mondta ne süssek ennyit mert nem akar hízni. de azért gondolkodom ám még finomságokon. A zsemle receptjét ismét a "közöskonyha-kert" blogról néztem.
Recept:
1,5 dl vizet 1,5 dl tejjel felmelegítjük hozzákeverünk egy evőkanál mézet és belemorzsolunk 3 dkg élesztőt. Ezt beleöntjük 50 dkg liszt és 2 teáskanál só keverékéhez, kidagasztjuk és a végén hozzáadunk 2 dkg puha vajat. Jól megdagasztjuk és 30 percig kelesztjük. Fél óra után ismét átdagasztjuk és 20 percet ismét kelesztjük. A végén lisztezett deszkára borítjuk és kb. 10 dkg-ás darabokat mérünk belőle, zsemle alakúra formázzuk a tetejét bevagdossuk, mint a császárzsemlénél tepsibe rakjuk és megint félre tesszük 20 percre. A sütőt bekapcsoltam a legmagasabb fokozatra a kelesztés felénél egy edénybe vizet teszünk és a sütő aljára rakjuk, gőzbe kell a zsemléket megsütni. A végén tojással megkenjük és 30-35 perc alatt készre sütjük.








Ebből a mennyiségből nekem 8 db lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése