Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2011. április 2., szombat

Linzertorta gazdagon

A héten kaptam ezt a receptet a kolléganőmtől, na gondoltam legalább meg van mi lesz a hétvégi süti. Hát az biztos, hogy nem először csináltam.










Recept:
50 dkg liszt
20 dkg vaj vagy margarin
15 dkg cukor
2 tojás
1/2 evőkanál citromlé
5 evőkanál tej
csipet só
1 csomag sütőpor
 A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és 3 részre osztjuk, majd fél órát pihentetjük. Közben elkészítjük a tölteléket. 1 üveg magozott meggyet lecsöpögtetünk. 10 dkg mazsolát rumba áztatunk. 50 dkg túrót villával áttörünk hozzáadunk 10 dkg porcukrot, 1 csomag vaníliás cukrot, 2 tojássárgáját 2 evőkanál citromlevet és a mazsolát. Jól kikeverjük. A 2 tojásfehérjéből kemény habot készítünk és túróhoz adjuk. A tortaformát (26 cm) kivajazunk és zsemlemorzsával megszórjuk ( az oldalát is). A sütőt előmelegítjük. Az egyik tészta cipót vékonyra kinyújtjuk és megkenjük 5 evőkanál meggy lekvárral. ( Én a gazdaságos boltba olyant tudtam venni amiben még gyümölcs darabok is vannak) és feltekerjük, mint a bejglit. Rövid időre (15 perc) hűtőbe tesszük. A következő tésztát kör alakúra nyújtjuk és a formába tesszük, ráöntjük a lecsöpögtetett meggyet, majd az utolsó kinyújtott tésztát is (mivel nem nagyon ment a kör alakúra való nyújtás ezért én a végén a tortaformát a tésztára tettem és körbe vágtam, így pont akkor lett mint a forma). A tésztára jön a túró, ezt jól elsimítjuk rajt. A tekercset elő vesszük a hűtőből és kb. fél centisre vágjuk, majd szépen a túró tetejére rakjuk. A forró sütőbe tesszük és 1 órát sütjük ( 20 perc után állítsuk a sütőt kisebb fokozatra). Ha kihűlt porcukorral megszórjuk (de el is maradhat).
Jó étvágyat, és megint adtunk az élvezeteknek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése