Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2012. február 27., hétfő

Kalória bomba!

Bocs, hogy eddig nem jelentkeztem, de idő hiányban szenvedek. Ismét hoztam nektek pár receptet, hogy ismét adjunk az élvezeteknek :)))
Az első recept amit Mesitől lestem a csíkos kalács. Én kicsit módosítottam rajta.
50 dkg finom liszt
10 dkg rétes liszt (én 60 dkg finom lisztet tettem bele a rétes liszttel nem vagyunk jó barátok:))))
3 dl langyos tej
1/2 élesztő
3 evőkanál cukor
1 kávéskanál só
2 evőkanál vaj (felolvasztottam és 4 kanállal raktam bele)
3 evőkanál kakaó
1 tojás

Az élesztőt a fele tejben felfuttattam 1 evőkanál cukrot raktam hozzá. A többi hozzávalót egy tálba tettem a kakaó kivételével, mikor az élesztő felfutott hozzáadtam a többi hozzávalóhoz és jól kidagasztottam. Majd mikor kész a tésztát ketté vettem és a 3 evőkanál kakaót (én cukrozottat tettem bele) kicsi tejjel kikeverve belegyúrtam az előzőleg megfelezett tészta egyik felébe. Végül meleg helyen duplájára kelesztjük. Mikor megkelt mind a két tésztát még ketté vettem és lisztezett deszkán kinyújtottam először a sima tésztát, majd a kakaósat is. Mikor kész a kakaósat ráemeljük a sima tésztára, majd szorosan feltekerjük. Ugyan így jártam el a másik adag tésztákkal. Én az egyikbe szórtam mazsolát, a másikba csokidarabokat raktam.

Nagyon finom lett, de Peti azt mondta, hogy legközelebb több cukrot tegyek a tésztába :)))

A másik receptem egy csokis muffin amit Szilvitől kaptam. Gyors egyszerű és nagyon finom.:)))
4 evőkanál lekvár
15 dkg ráma
2 tojás
15 dkg cukor
15 dkg liszt
1 csomag vaníliacukor
1/2 csomag sütőpor
5 dkg kakaó
2 evőkanál tej
5 dkg csoki (összetörve)
A rámát felolvasztottam, majd egy kicsit visszahűtöttem. Egy tálba beletettem a lekvárt (barack) a rámát a tojásokat a cukrot és a vaníliacukrot összekevertem, majd a végén a kakaót a sütőporral elkevert lisztet és csoki darabokat. Jól összekevertem. A muffin formába papírt raktam, majd 3/4-ig töltöttem a papírokat és előmelegített sütőben megsütöttem. 18 db lett nekem ebből az adagból.




Fém dobozban akár 2 napig is jó, nem szárad ki.
A harmadik receptem egy mákos meggyes piskóta.
5 tojás
20dkg porcukor
20 dkg liszt
15 evőkanál forró víz
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliacukor
10 dkg darált mák
20 dkg meggy (nekem még volt tavalyi a fagysztóban)
A tojásokat ketté választottam és a sárgákat kikevertem a porcukorral és vaníliacukorral, majd mikor már ír (nagyim szokta mondani addig kell keverni amíg nem ír a krém vagyis ki nem fehéredik) hozzáadtam a forróvizet. Kicsit még kevertem, majd hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet és a mákot. Közben felverjük a tojásfehérjét. Majd óvatosan beleforgatjuk a masszába. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, majd a tetejére rakjuk a meggyet. Előmelegített sütőben készre sütjük.



A meggy nekem mindig lesüllyed az aljára, de így is elfogy. :)))

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a kalácsod! A mákos meggyes piskótát pedig elmentettem! :)

    VálaszTörlés
  2. Látom nem unatkoztál:)) Jól néz ki ez a kalács, lehet kipróbálom:)

    VálaszTörlés