Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2011. január 13., csütörtök

Összefoglaló

Nálam már itt  a farsang és ez egy kis fánkkal ünnepeltem.
Recept:
50 dkg liszt
2 dl tej
4 dkg élesztő
5 tojássárgája
6 dkg olvasztott vaj
olaj a sütéshez
lekvár

Elkészítés:
A lisztet mély tálba szitáljuk. A tej felét meglangyosítjuk, belemorzsoljuk az élesztőt, beleszórjuk a cukrot és kb. 15 percig pihentetjük.
A liszt közepébe mélyedést nyomunk, beleöntjük az élesztős tejet, hozzáadjuk a tojások sárgáját, a vajat, egy csipet sót, és még annyi tejet, hogy lágy tésztát kapjunk. Hólyagosra kikeverjük, letakarjuk, és meleg helyen kb. 30 percig kelesztjük (a tészta kétszeresére dagadjon!).
Lisztes deszkán ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát, és 5-6 cm átmérőjű szaggatóval vagy pohárral kiszaggatjuk. Forró bőséges olajba kisütjük.Közepébe lekvárt teszünk és porcukorral megszórjuk.





Nekem ebből a mennyiségből 23 db lett.
Nem gondoltam volna, hogy ez a hólyagos tészta ennyire nehéz. Ezért nem csinálok én fánkot olyan gyakran. Komolyan mondom este azt hittem mintha egész nap konditerembe lettem volna, és súlyokat emelgetnék annyira izomláz lett a kezemben. Na mindegy meglett, finom lett,és már el is fogyott.
Sütöttem még sajtos pogit is. Recept:
40 dkg liszt
25 dkg ráma
2 dl tejföl
3 dkg élesztő
15 dkg reszelt sajt
3 teáskanál só
A tetejére:
1 tojás
reszelt sajt
Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk egy kis cukros tejbe. A hozzávalókat összegyúrjuk. Nem kell se dagasztani, se keleszteni. Ujjnyi vastagra nyújtjuk, apró pogácsaszaggatóval szaggatjuk, a tetejét tojással megkenjük, és sajttal megszórjuk. Aranysárgára sütjük.



A hétvégén Peti dolgozott így volt időm a neten böngészni. Hát találtam is valamit ami nagyon megfogott és meg is rendeltem. Az új szerzeményemmel ismét tudom hizlalni a családot.
Ezzel a formázóval lehet töltött tésztákat és pogácsát is csinálni. Alig várom már, hogy kipróbáljam, de azért fánk után nem kellene megint édeset sütnöm. Ha valakit érdekel akkor írjon és szívesen megadom a címet ahonnan és rendeltem.
Ma este kocsonyát főztem bővebben majd később. A hétvégén irány Győr :(((

2 megjegyzés:

  1. Kedvet kaptam én is fánkot sütni,nagyon guszták lettek:)Pogácsához nem kevés a liszt?Milyen lett kocsonya?:)Hol a lelkesedés Győr iránt?:))

    VálaszTörlés
  2. Csak rajta megizmosodsz. A pogiból így is 2 tepsi lett. Majd viszek kóstolót a kocsonyából! A lelkesedés az nagyon mélyen van!:)))

    VálaszTörlés