Szösszenetek a családról, receptekről és még sok minden másról

:)

2011. február 14., hétfő

Kenyér

Kenyeret sütöttem szombaton. Jó lett!! Képet sajna nem csináltam, mert nagyon későn lettem vele kész, másnap reggel meg már ettünk belőle és úgy már nem volt az igazi. El is fogyott. A recept:
3 csésze liszt
1/4 élesztő
2,5 csésze víz
3 teáskanál só
ezeket össze kell keverni (én a fél csésze vízben felfuttattam az élesztőt) egy híg masszát kaptam, amit 12 órára pihenni küldtem (az eredeti receptben egy éjszakát pihentetik). A 12 óra után annyi lisztet kell hozzá tenni, hogy egy lágy masszát kapjunk. Nekem nem vett fel 1 kilót sem. Kb. 10 percet kell intenzíven dagasztani , mint a fánkot. 15 percet pihentetni kell, addig az előmelegített sütőbe be kell tenni a fedeles jénaitálat, majd 15 perc után a forró tálba kell önteni a masszát a fedelet rátenni és 30 percig fedéllel, majd 15 percig fedél nélkül megsütni. Nekem kicsi volt a tál és már a sütés közebe kezdte lenyomni a fedőt, de nem lett különösebb hibája csak ott jobban megkelt a tészta. Na legközelebb ketté veszem a tésztát. Hát ennyi a kenyerem története.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése